Показать сокращенную информацию

dc.contributor.authorКурочка, К. С.
dc.contributor.authorПанарин, К. А.
dc.coverage.spatialБрестru_RU
dc.date.accessioned2025-05-19T08:50:50Z
dc.date.available2025-05-19T08:50:50Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.citationКурочка, К. С. Подход к оптимизации выкладки товаров с использованием искусственного интеллекта / К. С. Курочка, К. А. Панарин // Цифровая среда: технологии и перспективы. DETP 2024 : сборник материалов II Международной научно-практической конференции, Брест, 31 октября–1 ноября 2024 г. / Министерство образования Республики Беларусь, Брестский государственный технический университет, Факультет электронно-информационных систем. – Брест : БрГТУ, 2024. – С. 140–142.ru_RU
dc.identifier.urihttps://elib.gstu.by/handle/220612/41595
dc.description.abstractAn innovative approach to optimizing product placement in retail using artificial intelligence is proposed. The method is based on the application of the LLaMA 3 family Large Language Model for analyzing and interpreting regulatory documents, as well as optimization algorithms for creating effective planograms. The approach includes automated processing of unstructured data, consideration of multiple factors in placement planning, and resolution of potential conflicts between various requirements. The proposed method demonstrates increased efficiency in the use of retail space and improved compliance with regulatory requirements.ru_RU
dc.language.isoruru_RU
dc.publisherБрГТУru_RU
dc.subjectРитейлru_RU
dc.subjectВыкладка товаровru_RU
dc.subjectМерчандайзингru_RU
dc.subjectПрименение искусственного интеллектаru_RU
dc.subjectТехнологии искусственного интеллектаru_RU
dc.subjectПланограммыru_RU
dc.subjectИскусственный интеллектru_RU
dc.titleПодход к оптимизации выкладки товаров с использованием искусственного интеллектаru_RU
dc.typeArticleru_RU
dc.identifier.udc004.89


Файлы, содержащиеся в ресурсе

Thumbnail

Располагается в коллекциях:

Показать сокращенную информацию