Показать сокращенную информацию

dc.contributor.authorOkulicz-Kozaryn, W. P.
dc.contributor.authorLapitskaya, O. V.
dc.coverage.spatialНовосибирскru_RU
dc.date.accessioned2024-03-06T08:27:00Z
dc.date.available2024-03-06T08:27:00Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.citationOkulicz-Kozaryn, W. P. Higher education as a business: should Belarusian Universities change the way of teaching at lectures? / W. P. Okulicz-Kozaryn, O. V. Lapitskaya // Economy and Business: Theory and Practice. – 2018. – No. 5-2. – P. 5–10.ru_RU
dc.identifier.urihttps://elib.gstu.by/handle/220612/31252
dc.description.abstractThe aim of this study is to investigate the preferences of Belarusian students in the way of learning at lectures. The paper provides an answer to the following didactic and research question: "How to teach?" in the context of economic reform. In paper, we saw higher education as a business. And we saw students as clients because their preferences are clients' requirements. Statistically proven that Belarusian students do not prefer the auditory way of learning at lectures. That is why Belarusian Universities should change the way of teaching at lectures. Among other things, we recommend: - to equip all lecture halls with visual learning tools, - to train teachers to use visual learning tools. The results are very highly statistically significant (99.9%).ru_RU
dc.description.abstractЦелью данного исследования является изучение предпочтений белорусских студентов в процессе обучения на лекциях. В статье дан ответ на следующий дидактический и исследовательский вопрос: "как преподавать?" в контексте экономических реформ. В статье мы рассматривали высшее образование как бизнес. И мы рассматривали студентов как клиентов, потому что их предпочтения - это требования клиентов. Статистически доказано, что белорусские студенты не предпочитают слуховой способ обучения на лекциях. Именно поэтому белорусские вузы должны изменить способ преподавания на лекциях. Среди прочего, мы рекомендуем: - оборудовать все аудитории визуальными средствами обучения, - научить преподавателей использовать визуальные инструменты обучения. Результаты очень высоко статистически значимы (99.9%).
dc.language.isoenru_RU
dc.publisherООО «Капитал»ru_RU
dc.subjectDidacticsru_RU
dc.subjectProcess of educationru_RU
dc.subjectWay of learning at lecturesru_RU
dc.subjectAuditory wayru_RU
dc.subjectVisual wayru_RU
dc.subjectStudent’s preferencesru_RU
dc.subjectBelarusian Universitiesru_RU
dc.subjectДидактикаru_RU
dc.subjectПроцесс обученияru_RU
dc.subjectСпособ обучения на лекцияхru_RU
dc.subjectСлуховой путь обученияru_RU
dc.subjectВизуальный путь обученияru_RU
dc.subjectПредпочтения студентовru_RU
dc.subjectБелорусские университетыru_RU
dc.titleHigher education as a business: should Belarusian Universities change the way of teaching at lectures?ru_RU
dc.title.alternativeВысшее образование как бизнес: должны ли вузы Беларуси изменить способ обучения на лекциях?ru_RU
dc.typeArticleru_RU


Файлы, содержащиеся в ресурсе

Thumbnail

Располагается в коллекциях:

Показать сокращенную информацию