dc.contributor.author | Okulicz-Kozaryn, W. P. | |
dc.contributor.author | Lapitskaya, O. V. | |
dc.coverage.spatial | Новосибирск | ru_RU |
dc.date.accessioned | 2024-03-06T08:27:00Z | |
dc.date.available | 2024-03-06T08:27:00Z | |
dc.date.issued | 2018 | |
dc.identifier.citation | Okulicz-Kozaryn, W. P. Higher education as a business: should Belarusian Universities change the way of teaching at lectures? / W. P. Okulicz-Kozaryn, O. V. Lapitskaya // Economy and Business: Theory and Practice. – 2018. – No. 5-2. – P. 5–10. | ru_RU |
dc.identifier.uri | https://elib.gstu.by/handle/220612/31252 | |
dc.description.abstract | The aim of this study is to investigate the preferences of Belarusian students in
the way of learning at lectures. The paper provides an answer to the following didactic and
research question: "How to teach?" in the context of economic reform. In paper, we saw
higher education as a business. And we saw students as clients because their preferences
are clients' requirements.
Statistically proven that Belarusian students do not prefer the auditory way of learning
at lectures. That is why Belarusian Universities should change the way of teaching at
lectures. Among other things, we recommend:
- to equip all lecture halls with visual learning tools,
- to train teachers to use visual learning tools.
The results are very highly statistically significant (99.9%). | ru_RU |
dc.description.abstract | Целью данного исследования является изучение предпочтений
белорусских студентов в процессе обучения на лекциях. В статье дан ответ на
следующий дидактический и исследовательский вопрос: "как преподавать?" в
контексте экономических реформ. В статье мы рассматривали высшее
образование как бизнес. И мы рассматривали студентов как клиентов, потому что
их предпочтения - это требования клиентов.
Статистически доказано, что белорусские студенты не предпочитают
слуховой способ обучения на лекциях. Именно поэтому белорусские вузы должны
изменить способ преподавания на лекциях. Среди прочего, мы рекомендуем:
- оборудовать все аудитории визуальными средствами обучения,
- научить преподавателей использовать визуальные инструменты обучения.
Результаты очень высоко статистически значимы (99.9%). | |
dc.language.iso | en | ru_RU |
dc.publisher | ООО «Капитал» | ru_RU |
dc.subject | Didactics | ru_RU |
dc.subject | Process of education | ru_RU |
dc.subject | Way of learning at lectures | ru_RU |
dc.subject | Auditory way | ru_RU |
dc.subject | Visual way | ru_RU |
dc.subject | Student’s preferences | ru_RU |
dc.subject | Belarusian Universities | ru_RU |
dc.subject | Дидактика | ru_RU |
dc.subject | Процесс обучения | ru_RU |
dc.subject | Способ обучения на лекциях | ru_RU |
dc.subject | Слуховой путь обучения | ru_RU |
dc.subject | Визуальный путь обучения | ru_RU |
dc.subject | Предпочтения студентов | ru_RU |
dc.subject | Белорусские университеты | ru_RU |
dc.title | Higher education as a business: should Belarusian Universities change the way of teaching at lectures? | ru_RU |
dc.title.alternative | Высшее образование как бизнес: должны ли вузы Беларуси изменить способ обучения на лекциях? | ru_RU |
dc.type | Article | ru_RU |