Показать сокращенную информацию

dc.contributor.authorZinkevichus, K. A.
dc.contributor.authorPetrova, A. Yu.
dc.coverage.spatialЯрославльru_RU
dc.date.accessioned2023-06-07T07:29:14Z
dc.date.available2023-06-07T07:29:14Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.citationZinkevichus, K. A. Self-control as a psychological and pedagogical condition for stimulating students' speech activity in the process of foreign language learning / K. A. Zinkevichus, A. Yu. Petrova // Лингвистика и профессиональная коммуникация : сборник научных трудов по материалам II-й Всероссийской научно-практической студенческой конференции с международным участием, Ярославль, 18 мая 2022 года / Ярославльский государственный технический университет ; редколлегия : Л. А. Тюкина [и др.] – Ярославль : ЯГТУ, 2022. – С. 448-451.ru_RU
dc.identifier.urihttps://elib.gstu.by/handle/220612/28129
dc.description.abstractThis article is devoted to the problem of self-control and self-correction as conditions for stimulating students' speech activity when mastering a foreign language. The article analyzes the psychological and pedagogical foundations of the essence of self-control, as well as the psychophysiological mechanisms that ensure the functioning of self-control; aspects of the development of skills of self-control are considered; factors contributing to the development of self-control are identified.ru_RU
dc.language.isoenru_RU
dc.publisherЯГТУru_RU
dc.subjectСамоконтрольru_RU
dc.subjectПознавательная деятельностьru_RU
dc.subjectВзаимоконтрольru_RU
dc.subjectНавыки самоконтроляru_RU
dc.subjectВнешний самоконтрольru_RU
dc.subjectИсправление ошибокru_RU
dc.subjectSelf-controlru_RU
dc.subjectCognitive activityru_RU
dc.subjectMutual controlru_RU
dc.subjectSelf-control skillsru_RU
dc.subjectExternal self-controlru_RU
dc.subjectError correctionru_RU
dc.subjectStages of self-controlru_RU
dc.titleSelf-control as a psychological and pedagogical condition for stimulating students' speech activity in the process of foreign language learningru_RU
dc.title.alternativeСамоконтроль как психолого-педагогическое условие стимулирования речевой активности студентов в процессе иноязычной подготовкиru_RU
dc.typeArticleru_RU


Файлы, содержащиеся в ресурсе

Thumbnail

Располагается в коллекциях:

Показать сокращенную информацию