Показать сокращенную информацию

dc.contributor.authorАстраханцев, С.
dc.coverage.spatialSiedlce
dc.date.accessioned2015-02-17T08:14:16Z
dc.date.available2015-02-17T08:14:16Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.citationАстраханцев, С. Е. Маркетинг инноваций как инструмент активизации трансфера знаний / С. Е. Астраханцев // Ksiazka Abstraktow I Medzynarodowa Konferencja naukowo-praktyczna pt. “Modern Marketing and Logistics – globalne wyzwania”, Siedlce, 22-23 wrzesnia 2014 r. – Siedlce, 2014. – P. 11-13.ru_RU
dc.identifier.urihttps://elib.gstu.by/handle/220612/12921
dc.description.abstractМодель «Тройная спираль» (Triple Helix Model (THM)), основанная на исследовании сложного взаимодействия университетов, бизнеса и власти, является современной моделью развития инновационных систем. В модели ТНМ ведущее значение отводится университетам, которые превращаются в предпринимательские университеты и через собственные каналы для трансфера знаний применяют знания на практике и вкладывают результаты в новые образовательные дисциплины. Университеты все чаще становятся залогом успешного экономического развития региона.ru_RU
dc.description.abstractModel "Triple Helix» (Triple Helix Model (THM)), based on the study of the complex interaction of universities, business and government, is a modern model of the development of innovative systems. In the leading role model THM product has its universi­ ties which are transformed into entrepreneurial universities and through their own channels for transfer of knowledge apply knowledge in practice and invest in the new results of educational discipline. Universities are increasingly becoming the key to suc­cessful economic development. Modern universities are trying to combine their research and educational opportunities for creating new firms formation, especially in the fields of science and ad­ vanced technology. Trends in the economic development of the country and in the functioning of the national and especially re­ gional innovation systems, and the changing role of universities, new challenges for domestic universities. To answer the new challenges require institutionalization of knowledge transfer through the establishment of universities and research organizations appropriate the innovation infrastructure for the commercialization of the results of scientific and techno­ logical activities. An important element of the university of innova­ tion infrastructure should be units (centers, the laboratory groups) 12 13 engaged in marketing innovation - activities for commercialization of innovation based marketing approaches. Realization of this task, in our opinion, it may be soprezhena certain difficulties due to lack of established theory in marketing innovation and good practice of the marketing activities of university research units.
dc.language.isoruru_RU
dc.publisherUniwersitet Przyrodniczo-Humanistyczny w Siedlcachru_RU
dc.subjectМаркетинг
dc.subjectАктивизация трансфера знаний
dc.subjectМодель «Тройная спираль»
dc.subjectИнновационные системы
dc.subjectПредпринимательские университеты
dc.subjectОбразовательные дисциплины
dc.subjectЭкономическое развитие региона
dc.titleМаркетинг инноваций как инструмент активизации трансфера знанийru_RU
dc.typeArticleru_RU
dc.identifier.udc378ru_RU
dc.identifier.lbc74.48ru_RU


Файлы, содержащиеся в ресурсе

Thumbnail

Располагается в коллекциях:

Показать сокращенную информацию